Alla inlägg under mars 2009

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 26 mars 2009 22:48

Ja jag har tagit mig en paus några dagar. Det är en del i görningen och barnen har sina aktiviteter. På fredag är det dags för final i Let´s dance och på lördag är det final på Härjecupen så då bär det av till Funäsdalen.


För er som inte vet så kommer det att anordnas skidskola i Björnberget under v 15 och 16. För mer info kan man kolla hemsidan: Svegs Alpina

 Det är från nybörjare och uppåt samt privatlektioner.


Mô râkas


 
Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 22 mars 2009 18:09

Tack alla som grattat mig. Fisk som man är.


  

  

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 22 mars 2009 18:00

Jaha, nu är det som vanligt mycket...IGEN. Att inse när det blir förmycket är inte lätt och när man väl har en lugn stund så blir man sittande vid datorn eller vid TV:n och så blir inget vettigt gjort. Man är så trött så man kommer inte på vad man Man blir bara lat.


I går var en riktig hemmadag. Det blev en sväng på byn för att köpa gummistövlar. Med tanke på hur det ser ut ute så är stövlar väldigt bra skor.

En promis med hunden och sen hem och titta på slutet på Robinsson.


I dag blev det en sväng i slalombacken och sen avlutade vi dagens fysiska aktiviteter i Simhallen. Där blev vi ett barn mer och nu leker de och grejar för fullt på övervåningen.  


Veckan som kommer blir det lite förändringar för egen del på jobbfronten. Inga förflyttningar men dock förändringar som säkert blir bra när man väl fått till det.

Ja då är det nya utmaningar som stundas. I dag ska Anjas barnskola spela upp teater för oss föräldrar. Det ska bli riktigt roligt att se. Anja var lite sur för hon har mest att säga jämfört med de andra barnen.

Hon ser det som jobbigt och besvärligt så jag sa till henne att hon har antagligen fått så mycket repliker för att fröken vet att Anja är duktig att läsa och att Anja är den som klarar av det.

Jag ska ta och ladda filmkameran så den kan komma till användning i kväll.


Annars så är allt som vanligt. Inget roligt och förutseende händer och det är ganska trist egentligen. Egentligen borde man ta tag i sitt eget liv och göra så att det händer något som gör att man blir glad, positiv och levande.

Tänk vad roligt det skulle vara att få prata med någon som är pratbar...så man får en verbal tillfredsställelse. 

Jag lever med en tyst person som lever med sitt jobb..... 

Så är det....

Thats life...eller



I dag har det varit en speciell dag nämligen min födelsedag. Första presenten fick jag redan i natt 20 över 12. Anja kräktes och därmed var tredje familemedlemens insjuknande ett faktum. Gubben var hemma med henne och i morgon är det min dag. Nu har vi lite tur för Anja spydde bara två gånger och med 48-timmarsregeln så kan hon gå på skolan på torsdag och då klarar vi tiden med ganska god marginal.


Jag skulle tro att hon helst vill gå på skolan för det är Generalrepetition på deras teater som de har på torsdagkvällen. Fröken trodde nog att det skulle vara helt OK om hon gick på torsdag men jag är en sådan där person som inte vill att fler skall smittas.  Nu har vi lyckats att ha magsjukan två gånger. En gång i december och nu i mars. Yipeee, precis vad vi vill. NOT


Jag hoppas verkligen att man kan hålla sig hemma tillräckligt länge för att minska risken för att smitta andra. Barn har en förmåga att bli pigg fort och då är det lätt att ha iväg dem aldeles för tidigt.....Jag lovar.....man tjänar inte på det. 


Anja har tillfrisknat ganska fort, hon åt spagetti och köttfärssås till lunch i dag men hon har lite feber nu ikväll. Inte så mycket men dock ändå.....


Nu ska jag väl lägga mig. Jag behöver sova ikapp lite....

                                                  
                            


I morse ringde jag supporten. Efter ca 25 min samtal så ska de skicka en ny nätadapter. Det skall testas om det är den som är trasig annars så ska den hämtas för reparation. De trodde att om det inte är adaptern så kan det vara moderkortet. känns inte direkt tryggt på en 3-4 månader gammal dator. Men det är ju materiella ting och jag är ju ganska lugn nu för om den skall hämtas till reparation så skulle vi plocka ur hårddisken så att bilder och dokument inte försvinner i reparationshanteringen. Det känns däremot tryggt.


Jag var o hämtade ett paket från HM i dag på Statoil. Janne var å den goda sidan och gav mig två CD-skivor med musik. En liten reklam från Algrens bilar. De var likadana och jag fick två för syskonsämjans skull.

TACK


Låtarna var det som jag reagerade på. Towa och Anja är bara 7 & 9 år och låtarna är:

Highway ti hell,

Vart ska vi sova i natt,

Kung för en dag.

                Undrar hur detta kan falla ut på busarna. Anja lär ju köpa

                låten Kung för en dag och jag får absolut inte berätta

                Vad Highway to hell betyder.


När jag väl kom hem med paketet så blev jag lite sur.

I en påse som det skulle vara en rosa bikini i strl 146/152 (Hello Kitty)  innehöll två linnen, ett rosa och ett lila i strl 98-104. (YES, precis vad vi hade beställt.)

I en annan påse hade man visseligen packat rätt byxor men i fel storlek (140 ist 146) trots att det stod strl 146 på påsen.

                                        Strålande HM.

Synd att det återigen drabbar mig. Det är inte första gången. Det är bekvämt med postorder men inte när det strular.


                                          

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 15 mars 2009 21:59

I november så kom min nya bärbara dator. Nu strular den. Inte blir det bättre att det tydligen verkar vara ett känt fel på just den modellen som jag har. Det borde de ha kunnat åtgärdat. Suck  

 


Den vill liksom inte ladda....ibland. Det kan hjälpa om jag plockar ur batteriet och sedan sätter i det igen. Men just nu verkar inte heller det funka.

Jag vari in på HP:s supportsidor i går där kunder beskrivit just det problemet som jag har.

Jag blir så himla ledsen. Nu har jag en massa kort liggandes på datorn och jag har inte hunnit bränna in alla på CD-skiva. Hoppas jag får igång eländet så jag kan bränna klart. Jag har hunnit rädda en del.... men inte allt.


SKIT åxå.

                                             

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 15 mars 2009 15:43


En film från en underbart solig dag i går tillsammans med goa hästar



Ovido - Quiz & Flashcards