Alla inlägg under november 2008

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 30 november 2008 21:19

det går inte över. I och för sig så har jag lyckas få i mig alvedon och proviva.

Men jag har ont händer och leder och huvet värker fruktansvärt. Jag har även krypningar i kroppen. Hoppas verkligen att det kommer att gå över.....fort

 
Tur man har Slalom att titta på

  

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 30 november 2008 10:47

Ja, så är det.

I går låg yngsta dotra i magsjuka. Nu är det min tur. Så himla trist. Vet inte när jag ska våga äta igen.

Trist är att jag missar julskyltningen också eftersom det är så vitt och fint ute. Det har snöat en hel del sedan i går natt.


I dag är det första advent. Nu går det fort.

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 29 november 2008 11:41

Jag skratta så jag vet inte vad.

Tecken på epelepsi eller nått

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 29 november 2008 11:09

I går missade jag Idol men jag fick se en hockeymatch i Mora istället.

Satt i ett svårt läge på vilket lag jag skulle hålla på eftersom jag i alla tider hållit på Leksand eftersom man har rötter i Dalarna. Men sen blev det ju lite problem och Mora gick upp i elitserien. Jag höll på båda och i derbyn som man såg på TV eller läste i tidnigar så var jag neutral.


I går så märkte jag att jag höll nog mer och mer på Mora före Leksand. Det var lite skoj eftersom alla som åkte med höll på Leksand.

Mamma kom i från Bonäs ca 1 mil norr om Mora så det blev väl rätt naturligt antar jag. Hur gick det nu då?

Jo, 3-5 till Leksand och det blev helt OK det med men jag tyckte det var kul när Mora gjorde mål


I o med matchen i går så missade jag Idol. Johan åkte ut men det gjorde ju inget alls. Mina förhoppningar är att det blir Kevin och Alice i final.

Hittade en film på när Kevin deltog i den maltesiska uttagningen i melodifestivalen.

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 26 november 2008 22:47

I dag när jag var och köpte mjölk så stod det Dec på förpackningen. Nu är vi så nära årets sista månad så det till och med börjar stå på mjölkförpackningarna. Gud så fort det går.

 


I dag har jag varit hemma och städat och tussat på. Jag har ilsknat till mer och mer ju längre dagen gått eftersom man städat och sedan så när man tittar tillbaka nästa gång så är köksbordet full i tidningar som "någon" tydligen läst. Barnen verkar ha totalt tappat minnet och minns inget av vad de ska göra. Man säger till dem upprepade gånger medan den andre föräldern sitter och tittar på tv eller spelar patients utan att ens reflektera över att jag snart inte står ut men påminnelser och tjat.

Jag har verkligen känt mig som en häxa i dag.

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 24 november 2008 21:28

Det verkar verkligen som vintern är på väg på riktigt. Helt underbart. Ljuset i mörkret är här. Tänk vad vacker julskyltningen blir bara vi har snö. Det ser jag verkligen fram emot.


I dag på jobbet har jag och Irene lagt ut lastpallar på ett gräsområde nära vår förskola och sedan har vi skovlat snö över. Anledningen är att vi vill lära barnen att åka längdskidor och träna sin balans på ett utmanande och lekfullt sätt. Vi hade en liknande variant förra året och barnen tyckte det var otroligt roligt och skrämmande. Hur det än blev så fick vi jätteduktiga skidåkare innan snön smälte. Sedan så gjorde vi en uppvisning för föräldrarna så de fick se vad deras barn hade lärt sig och vad de vågade. Man blir stolt i själen när man ser vad barnen frivilligt utmanar sig.


Ha en härlig vintrig vecka.

Av ☆ ღ ♥ Maria ♥ ღ ☆ - 23 november 2008 23:10

I dag har jag, Towa och Per varit på badhuset. Det är rätt skönt och kul. Hde turen att Roger skulle undervisa en elev om hur man jobbar i en aromabastu. Satt där och svetten dröp och ändå doftade det gott. Glögg o Pepparkaka.

Man får försöka göra det fler gånger för det var verkligen härligt. Nu så har vi så fint badhus här i Sveg och det har verkligen gett många möjligheter ochfolket älskar sitt badhus. Storleken är aldeles lagom för oss här och det finns plats för motion, njutning och lek. Vad mer kan man kräva. :D

Nä nu skall det kojas.


Sov gott

Ovido - Quiz & Flashcards